Спадщина Івана Корсака: як розвивається справа життя видатного волинського журналіста

15 Вересня 2019, 15:00
Іван Корсак 1180
Іван Корсак

Засновнику найбільшого медіа-холдингу Волині CID MEDIA GROUP  Іванові Корсаку 15 вересня мало б виповнитися 73 роки. На жаль, його не стало 7 грудня 2017-го.

По собі Іван Феодосійович лишив не тільки потужну бібліотеку історичних романів та десятки підшивок газет, які редагував усе своє професійне життя. Завдяки йому на Волині існує самобутня «сідівська» школа журналістики та напрацьована бізнес-модель для кожної редакції, аудиторія яких сумарно складає понад 2 мільйони щомісяця. Про це пише Детектор Медіа.

Іван Корсак мав дуже тонке відчуття часу і потреб аудиторії, а ще підприємницький хист. В одному із останніх прижиттєвих інтерв’ю він прогнозував:

«Звісно, що і газети, і книги на папері зникнуть за кілька десятків років. Але з цього приводу я не схильний голосити і причитати. Справа ж не в носії: люди писали і на стінах печер, і на папірусі, і на телячій шкірі… Мільйони гектарів лісів гинуть задля виробництва паперу. Якщо зараз технології дозволяють обійтися без нищення дерев, то слава Богу! Бо ж в основі газети лежить Слово, а Слово, як відомо, – вічне. Не важливо, на якому носії. Тож зичу теперішній редакції іти тільки вперед і не спинятися», – говорив Іван Феодосійович напередодні 20-річчя газети «Сім’я і дім», яку шеф-редактор запустив самотужки з нуля у 50-річному віці.

Читайте такожЯким був перший примірник газети «Сім’я і дім» і хто над ним працював

Газета завжди йшла у ногу з часом, автори шукали нових цікавих тем, постійно оновлювався дизайн. Але запит читачів на «сідівські» публікації був таким велики, що з 2012 року редакція почала випускати ще й журнал «Сімейний порадник», в який увійшли улюблені рубрики читачів: «Сім’я», «Дім», «Здоров’я», «Кухня».

Крім того волиняни стали шанувальниками розважального радіо «СІД-FM», засноване у 2004 році, і яке, не очікуючи законодавчих квот, одним з першим в Україні стало віддавати більшість ефіру українським виконавцям. Нині мовник охоплює  трьохсоттисячну аудиторію.

Читайте також: Останнє інтерв'ю Івана Корсака про газети на зорі Незалежності України

Успіх медіа-проектів холдингу  базувався на принципах унікальності, незалежності, фінансової стабільності.

Унікальність СІДу полягає у тому, що редакція завжди шукає незайняту нішу і стає там найкращою. Незалежність видань забезпечувалася тим, що журналісти завжди вміли працювати в умовах ринку, а не з волі держави чи політиків, а у скрутні часи могли розраховувати на підтримку інвестиційної компанії VolWest Group, яку створила сім’я Корсаків. Зокрема, це стало в нагоді на початку 2010-х, коли друковані ЗМІ переживали не найкращі часи.

Розвиток інтернет-технологій убивав тиражі газет і журналів в усьому світі. В українських реаліях на глобальні тенденції наклалися ще й важкі наслідки економічної кризи 2008-го року: рекламні бюджети бізнесу не повернулися до попереднього рівня. А з початком російсько-української війни у 2014 році стало зрозуміло, що точно уже не буде так, як раніше. Натомість потрібно поспішати завоювати новий і невідомий інтернет-ринок, який стрімко зростає, адже на старих бізнес-моделях нема перспектив розвитку.

Попри поважний вік Іван Феодосійович любив інновації, був готовий до неминучих змін і завжди підтримував свіжі ідеї нового покоління «сідівців». Він прийняв рішення змінити менеджмент, стратегію компанії та розпочав інвестиції в нові напрямки та медіа-бренди.

Іван Корсак у день свого 70-літнього ювілею з молодими редакторами нових напрямків CID MEDIA GROUP
Іван Корсак у день свого 70-літнього ювілею з молодими редакторами нових напрямків CID MEDIA GROUP

Іван Корсак вийшов на пенсію, благословивши запуск проектів Таблоїд Волині та Район.in.ua. Вони стали своєрідним продовженням концепції газети «Сім’я і дім», яка писала про життя волинян та допомагала орієнтуватися у подіях області.

«Таблоїд Волині» взяв від СІДу розважальну тематикуэ, а «Райони» пішли у народ, тобто взялися працювати у концепції гіперлокальних ЗМІ. Спочатку нові проекти працювали у синергії з газетою: редакції обмінювалися контентом, практиками, рекламою і навіть журналістами.

За два роки «Таблоїд Волині» і мережа сайтів Район.in.ua зуміли завоювати свою аудиторію, а друковану обласну газету «Сім’я і дім» перетворити у всеукраїнський онлайн-ресурс.

Інформаційна ніша, в якій працює сайт «Сім’я і дім», перенасичена російськомовним контентом, тому редакція вирішила  зробити сайт винятково україномовним, аби скласти достойну конкуренцію російськомовним ресурсам. За три роки сайт став у своїй ніші одним із найпопулярніших: входить у п’ятірку найпопулярниіх в Україні. Щомісяця ресурс відвідує понад мільйон читачів, з них близько - 80% користувачі з України.

Мережа гіперлокальних видань «Район.in.ua» несе нову якість журналістики на віддалені від центрів території. Нині у мережі працює 22 сайти, які покривають усю Волинську область і частину Рівненської області. Також в межах бренду працює нішевий ЗМІ Бізнес.Район, який інформує про ділове життя області. Місячний трафік мережі 600-800 тисяч унікальних користувачів.

Читайте також: Район.in.ua: хто все це пише?

Сайт « Таблоїд Волині» зайняв свою унікальну нішу у тематиці розваг, стилю життя, популярної культури, соцмереж, моди, мистецтва, смаків і почуттів. Щомісяця його читає чверть мільйона людей різного віку, статусу і переконань.

А журналісти медіа-холдингу, який створив Іван Корсак, дотепер дотримують високих стандартів і принципів у своїй роботі, бережуть традиції, плекають найкращі практики і постійно вчаться новому.

Наталія ПАХАЙЧУК

Інна СЕМЕНЮК

Коментар
19/03/2024 Вівторок
19.03.2024
18.03.2024