«Якщо ви хочете, щоб ваша дитина говорила правильно, подбайте про це якомога раніше», – учитель-логопед Оксана Павловська

24 Лютого 2020, 16:25
1864

У Корці уже тривалий час успішно функціонує інклюзивно-ресурсний центр. Тут проводять корекційно-розвиткові заняття з дітьми з особливими освітніми потребами, здійснюється комплексна оцінка дітей, батьки яких звернулися до центру, проходять семінари для педагогів та діє батьківський  клуб «Світ особливих дітей очима батьків».

Нині на обліку центру перебуває 90 діток з особливими освітніми потребами з усього Корецького району. Це діти шкільного й дошкільного віку з різними нозологіями:  порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату, аутичного спектру, з мовленнєвими, інтелектуальними порушеннями, з поведінковими реакціями. Кожна з нозологій призводить до порушення мовлення, тому для більшості із них потрібен логопедичний супровід. Учителем-ом інклюзивно-ресурсного центру є Оксана Павловська, яка крім коригування правильної вимови, розвиває уміння правильно читати, сприймати тексти, працювати над ними, уміння правильно писати та висловлювати свою думку.

З особливими дітками Оксана Святославівна працює із задоволенням. Починала свою педагогічну діяльність як асистент вихователя у Корецькому ДНЗ (яслах-садку) № 3, а згодом, пройшовши конкурсний відбір, прийнята на посаду вчителя-логопеда інклюзивно-ресурсного центру.

За словами пані Оксани, у рік дитина вимовляє близько десяти слів, у два – не менше сорока й починає складати їх у короткі фрази, у три – будує багатослівні речення. На цьому етапі її мовлення ще досить легко скоригувати, якщо зауваживши, що щось негаразд, батьки вчасно звернуться до логопеда.

1

 

Оксана Павловська використовує різні методи і прийоми у своїй роботі. Це і піскотерапія, арт-терапія, пальчикова гімнастика, ритміка та багато інших. Проводить як індивідуальні, так і групові заняття. Також неодноразово вона проводила майстер-класи щодо особливостей мовленнєвого розвитку різних вікових категорій для батьків ти педагогічних працівників освітніх закладів району.

– Звичайно, не завжди легко налагодити контакт із дитиною, – ділиться Оксана Святославівна, – але якщо не відступати від своєї мети, знаходити підхід до кожного вихованця, то результати вражають. До діток звикаєш, як до рідних.

Як розповідає пані Оксана, навчитися добре вимовляти звуки дитині допомагають… пальчики. Адже зона дрібної моторики у мозку розташована поруч із мовленнєвою, тож розвиток однієї функції тягне за собою і розвиток іншої. Мовленню необхідно вчити насамперед шляхом особистого прикладу. Дитина повинна чути правильне, чітке мовлення.

– На жаль, з кожним роком спеціалісти діагностують збільшення кількості дітей із порушенням мовлення. Те, що до п’яти років можна навчити за три заняття, у п’ять з половиною уже потребуватиме місяця, – пояснює пані Оксана. – Фахівцями доведено, що саме в перші три роки життя малюка його мозок налаштований на максимально ефективне накопичення лексичного запасу. Тож якщо ви хочете, щоб ваша дитина говорила правильно і красиво, подбайте про це якомога раніше.

Ганна СОЛОНІНКО

2

 

 

Коментар
20/04/2024 П'ятниця
19.04.2024